Moderne kunst en sammensværgelse, del 1
Jeg har blevet afvist flere gange af nogle uvidende gallerister på begge sider af hegnet for deres mangel på interesse i afrikansk kunst. I deres ord er afrikansk kunst primitive. Det sørgelige er, at vores såkaldte eliter galleri ejere ikke får det også. I de fleste tilfælde, de værste og meget uvidende og naive om afrikansk kunst. Hvor længe er vi vil lade disse falske monstre af tidligere løbe vild i vores nuværende tidspunkt?
Jeg har indset, at sandheden er normalt en hård pille at sluge, men vi skal konfrontere vores fortid for et bedre i morgen.
Vi har været tvunget til at se ned på os. De holdt vores sind fanget med fjernsyn, trykte medier, historiebøger eller dokumentarfilm af deres opdagelsesrejsende, der var skrevet angiveligt for dem, men endte i vores nation’s skolerne boghylder for sind ændring og økonomisk udnyttelse. Måske er jeg mangler noget; behage afgøre mig forventningen om en pædagog, der troede, de store børn af Amina i Nigeria, at floden Niger blev opdaget af Mongo Park.
Den samme floden Niger, hvor deres grand ma, Anina bad, svømmede, hentede vand, de har kendt og spillede i floden hele deres liv og faktisk legenden var det at deres bedstefar Obi var blandt de mænd, der styrede og bevogtet den mærkelige hvide mand fra vilddyret af th e jungle. I stedet for et brev af påskønnelse, er deres store grand børn tvunget og feed løgne om hændelsen i uddannelse.
De bruges konstant, hvad de kan for at udføre deres vision. Opfindelsen af fjernsynet blev et effektivt redskab til manipulation af generationer med lethed ved hjælp af Jacob’s vision magt stigning, første Mosebog 30: 31-43, for deres negative dagsorden. Der er magt i hvad vi hører og ser. Der er endnu en grund til de vil aldrig vise dig god side af Afrika.
Under æra af europæiske avantgarde-kunstnere var der produktive afrikanske kunstnere som ‘Aina Onabolu’ og mange andre, hvis værker var aldrig betragtes som moderne. Selvfølgelig også dem i deres moderne æra vil betyde, at gøre dem lige med deres modstykker i Europa. Du ved, hvad det betyder at sort mand, der skulle picking cottons. “Europæisk moderne kunst” var den største fidus på afrikansk kunst. De tog bedst af vores forfædre og sparket os til papirkurven.
De vidste hvad de gjorde og virkningen af disse århundreder af dårlige frø er hvad vi ser i dag i Afrika og andre steder. Det er meget almindeligt at se afrikanske fagfolk, højtuddannede, men med ingen viden om selvet og meget hvidere end hvid, hvis du ved hvad jeg mener. Jeg har gik ind i en finansiel virksomhed i Atlanta, ejes og drives af nogle nigerianere og spørgsmålet om afrikansk kunst kom op, en af ejerne blev bedt om, hvilken type af kunst har hænge på din væg. Du skal se ham gå ud med stolthed og talte udførligt om moderne kunst i slutningen han erklærede at han ikke ønsker at være forbundet med afrikansk kunst.
Du kan forestille dig, hvordan det gjorde mig til at føle, at have studeret kunst og lærte kunsten professionelt at høre en nigeriansk elite i magtposition og indflydelse til at fremme vores kunst og kultur, ud med rette afvist hans arv. Jeg ikke vente med at spørge, hvorfor? Han gik ud igen for at tale om kriminalitet og verden billedet af Nigeria. På dette punkt kæmpede jeg for at holde mig selv
fra eksploderende før andre nationaliteter i virksomheden. Jeg er på ingen måde til støtte for enhver forbrydelse, men hvis manden skal fornægte sin nation på grund af kriminalitet og vestlige mediepropaganda, problemet er vej dybere end det vises. Jeg spurgte ham igen respektfuldt, hvis nogen af disse nationaliteter arbejder i Nigeria har trukket ud af deres olie, Boremaskiner og opgivet deres palæer i Nigeria siden 419 propaganda startede? Jeg kunne ikke se ham springe op med et svar denne gang. Fortæl mig hvor der er ingen svindel og kriminalitet.
Denne nice brother er en af millioner af afrikanske sjæle tabte til denne falske og gennemsnitlige verden af sammensværgelse og egoistisk vision om racisme og imperialisme. Du kan være undrende, hvad er dette fik at gøre med moderne kunst. Men sandheden er, at der var intet moderne om værker af de europæiske avantgarde-kunstnere end punch af medløbere, efterlignere og plagiarists i sammensværgelse med deres racistiske forfattere, kunst kritikere og kunsthistorikere at gøre forkert lige. Endnu en gang de gav sig navne, kubisme, moderne kunst og skubbede den ned vores halsen som altid.
De dækkede sandheden om plagiere afrikansk kunst og begyndte deres sædvanlige onde navngivning ceremonier for deres egoistiske mål. Der hedder primitiv kunst og moderne kunst? Tag et nærmere blik på deres såkaldte primitiv kunst og ser på den moderne kunst og beslutte for dig selv. Der hedder Tribal kunst? Disse er de samme mennesker, hvis lister over navne består af Negro, aboriginals, Nigger, og sort, Gypsy, hvid, rød, gul og folk af farve at nævne nogle få. Hvad godt gjort disse navne til menneskeheden end division og kontrol. Lad os se sandheden i øjnene, fordi sandheden er hjertet af frihed. Der er flere navne end vi kan forestille os dermed Gud var nødt til at ændre folks navne til at udføre sin opgave i deres liv. Det har været og vil altid være dæmoniske og sin tid til at afvise sådanne navne for vores sande formål og forhold til hinanden.
Giver mulighed for at undersøge flere fakta i del 2 kommer snart.